• Pon - sob 8.00 - 20.00
  • Szlak 65, 31-153 Kraków
  • biuro@it-academy.pl
  • +48 796-485-629
Szkoła programowania IT-Academy
  • Dlaczego my?
    • Nasi trenerzy
    • Media o nas
    • Promocje
  • Kraków
    • Kursy w Krakowie
    • Kurs tester QA
    • Kurs Java podstawy
    • FrontEnd podstawy
    • Kurs C++
    • Python i Data Science
    • Kurs Java zaawansowany
    • FrontEnd zaawansowany
  • Wrocław
    • Java od podstaw
    • Kurs testowanie QA
    • Kurs Front End podstawy
  • Warszawa
    • Testowanie QA
    • Kurs Java
    • Kurs Frontend
  • Kursy Online
    • Kurs Java Online
    • Kurs Python Online
    • Kurs JavaScript Online
    • Kurs Tester online
    • Kurs Selenium
    • Kurs Harvard CS50
  • Blog
  • Kontakt
  • Dlaczego my?
    • Nasi trenerzy
    • Media o nas
    • Promocje
  • Kraków
    • Kursy w Krakowie
    • Kurs tester QA
    • Kurs Java podstawy
    • FrontEnd podstawy
    • Kurs C++
    • Python i Data Science
    • Kurs Java zaawansowany
    • FrontEnd zaawansowany
  • Wrocław
    • Java od podstaw
    • Kurs testowanie QA
    • Kurs Front End podstawy
  • Warszawa
    • Testowanie QA
    • Kurs Java
    • Kurs Frontend
  • Kursy Online
    • Kurs Java Online
    • Kurs Python Online
    • Kurs JavaScript Online
    • Kurs Tester online
    • Kurs Selenium
    • Kurs Harvard CS50
  • Blog
  • Kontakt
IT-Academy > Blog > Kursy > Po co marketolodzy mają uczyć się programowania

Po co marketolodzy mają uczyć się programowania

  • Kwiecień 8, 2019
  • Autor: admin
  • Temat: Kursy
Brak komentarzy
programowanie dla marketingu

Publikujemy dla państwa artykuł Seana Amstera, marketologa specjalizującego się w marketingu cyfrowym. W artykule Sean wyjaśnia, dlaczego jego kolegom przydałaby się nauka programowania – przynajmniej na poziomie podstawowym.

Dobry marketolog potrzebuje ogromnej ilości różnorodnych umiejętności. Jednym z nich, często niedocenianym, jest programowanie. Dzieje się tak, ponieważ nasz świat staje się coraz bardziej cyfrowym.

Może potraktujesz ten pomysł z pewnym sceptycyzmem, to twoje prawo. Ale uważam, że każdy z nas może nauczyć się programować i uzyskać pewne profity. W artykule wskazuję powody, dla których marketologowi warto uczyć się programowaniu.

Edukacja cyfrowa

Gdy uczysz się programowaniu, zaczynasz świetnie rozumieć, w jaki sposób działają systemy komputerowe i Internet. Otrzymujesz odpowiedzi na pytania typu „gdzie znajdują się strony internetowe”, „co to jest interfejs API”, „dlaczego ten obraz na mojej stronie internetowej wygląda dziwnie”.

Networking i interakcja z partnerami

Kiedy studiujesz programowanie, zwiększasz nie tylko swój poziom umiejętności cyfrowych. Po tym będzie Ci łatwiej współpracować z partnerami ze świata technologii – programistami, specjalistami od dużych zbiorów danych, projektantami stron internetowych. Możesz komunikować się z nimi bez problemów, rozumieć, o co chodzi przy omawianiu jakichkolwiek problemów technicznych. Ponadto łatwiej jest zrozumieć możliwości zespołów projektowych i oszacować czas potrzebny na realizację tego czy innego projektu.

Podejmowanie decyzji

Programowanie pomogło mi w podjęciu ważnych decyzji w następujący sposób. Po pierwsze, teraz pełniej widzę strukturę problemów i przepływów pracy. Nie tylko dlatego, że rozumiem potrzeby i możliwości programistów, ale także dlatego, że sam proces kodowania nauczył mnie kilku metod logicznego myślenia. Między innymi tu można wymienić logikę if-else, która jest ważna dla systemów CRM i automatyki.

Po drugie, programowanie pomogło mi nauczyć się prawidłowego wyboru dostawców oprogramowania lub agencji cyfrowych. Kiedy zrozumiesz, jak działają systemy i programy, możesz złapać nieścisłości w słowach sprzedawcy. I to może pomóc uniknąć poważnych strat.
marketolog i programowanie

Zrozumienie przyczyny problemu

Jednym z najcenniejszych osiągnięć jest dla mnie zdobycie umiejętności rozwiązywania problemów. Steve Jobs powiedział: „Każdy w tym kraju musi nauczyć się programowania, ponieważ to uczy myślenia”. Zamiast martwić się o problem, możesz rozwiązać go krok po kroku. W sposób logiczny podzielić problem na elementy i eliminować każdy z nich krok po kroku.

Kiedy studiujesz programowanie, twoje spojrzenie staje się szersze. Zaczynasz rozumieć zasadę działania oprogramowania i potencjał kanałów cyfrowych, które Ciebie otaczają. Chodzi o komunikatory, pocztę i inne środki komunikacji. Możesz spersonalizować swoją pocztę, opracować wygodne dla Ciebie narzędzia i wykonać wiele innych zadań.

Ułatw sobie życie

Jeśli uczysz się programowania, nie oznacza to, że musisz stworzyć nowy Facebook lub Airbnb. Po prostu zaczynasz lepiej rozumieć świat i łatwiej rozwiązywać problemy. Na przykład producent wideo, który nauczył się programować na poziomie podstawowym, był w stanie napisać dla siebie prosty skrypt, który uporządkował w folderach nieposortowane filmy.

Ja sam stworzyłem wiele małych programów, które pozwalają mi i moim kolegom zaoszczędzić godziny pracy, które wcześniej przeznaczano na rutynowe czynności i zadania. Nie ważne, czego będziesz się uczył, makr dla Excela czy języków programowania. Nowe doświadczenie i wiedza ułatwią Ci życie.

Pomoc w przetwarzaniu danych i analizie

W marketingu duże znaczenie mają dane i ich analiza. Ale nawet jeśli  nie pracujesz w tej dziedzinie, studiowanie kluczowych aspektów programowania może być niezwykle przydatne. Marketolog, aby pracować z danymi i bazami danych, może uczyć się takich języków programowania, jak na przykład Java, Python, SQL. Doświadczenie zdobyte w tym procesie sprawi, że praca z zewnętrznymi narzędziami, na przykład Excel lub PowerBI, stanie się bardziej interesująca i skuteczna.

Ponadto nauczysz się zrozumienia różnych typów danych, w tym danych logicznych, liczb całkowitych, dat i typów znakowych. Jest to bardzo ważne podczas tworzenia nowych systemów marketingowych lub pracy z narzędziami Business Intelligence.

Zwiększenie skuteczności komunikacji z klientami

Możesz samodzielnie rozwiązywać niektóre problemy techniczne, które wpływają na komunikację z klientami. Między innymi możemy wspomnieć o nieudanej nawigacji w witrynie, interfejsie aplikacji, częstych wyłączeń infrastruktury. Jeśli nie możesz rozwiązać któregokolwiek z tych problemów, przynajmniej będziesz w stanie wyobrazić sobie, co należy zrobić.

Oszczędzanie czasu i pieniędzy

Jest to szczególnie ważne, jeśli pracujesz dla siebie lub w małej firmie. Możesz teraz rozwiązać wiele względnie technicznych problemów samodzielnie, bez angażowania agencji zewnętrznych, które są drogie.

Ogólnie rzecz biorąc, studiowanie programowania przez marketologa czyni go bardziej wszechstronnym specjalistą. Dlatego programowanie jest bardzo ważną umiejętnością dla każdego specjalisty. W firmie, w której każdy potrafi programować, problemy można rozwiązywać znacznie szybciej, niż zwykle, i z większą wydajnością.

Najnowsze wiadomości

Data Scientist umiejętności Jakie umiejętności powinien posiadać Data Scientist?
Nauka programowania, Praca w IT,
kursy programowania online To świetny moment na naukę programowania. Oto najlepsze kursy, jakie możesz wybrać
Kursy, Nauka programowania,
Nauka programowania – 11 najczęściej zadawanych pytań
Nauka programowania,

Google-Map

Footer logo
Copyright © 2020 IT Academy
    IT Academy Kraków
    Szlak 65, 31-153 Kraków
    +48 796-485-629
    krakow@it-academy.pl
    Pon - sob 8.00 - 20.00
    • KRAKÓW
    • WROCŁAW
    • WARSZAWA
    • KURSY ONLINE
    • BLOG
    • MEDIA O NAS
    • Praca
    • KONTAKT
    • Rodo
    Szukaj
    Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce cookie.Ok